آموزش ساخت باروت با 4 روش!!

آموزش ساخت باروت با 4 روش!!

ساخت وبلاگ

امکانات وب

آموزش ساخت باروت با 4 روش!!

روش صنعتی


این روش موسوم به روش کونچینگ است در این روش پس از مشخص کردن نسبت دقیق مخلوط مواد را داخل یک آسیاب مخصوص ریخته و به مدت 12-24 ساعت اصطلاحا کونچ می کنند در این روش در اثر سایش طولانی مواد باروت کاملا یک دست و مرغوبی تولید می گردد ولی در اثر سایش احتمال تولید جرقه (آسیاب فلزی است) و انفجار وجود دارد به همین دلیل مقدار کمی آب به مخلوط اضافه می کنند تا از انفجار احتمالی جلوگیری شود بعد از خارج کردن مواد آنها در درایر (حشک کن)خشک می کنند این روش برای تولید انبوه مناسب است

روش آزمایشگاهی


برای تولید آزمایشگاهی راههای مختلفی وجود دارد که یک مورد را عنوان می کنم بعد از تعیین نسبت دقیق مواد را با کمک میکسر معمولی مخلوط کرد(اندازه ذرات در کیفیت مخلوط نهایی بسیار موثر است بهتر است مواد کاملا پودر باشند ) سپس به مخلوط مقدار کمی الکل %50 اضافه می کنیم تا مخلوط حالت خمیری پیدا کند سپس این مخلوط را به کمک قاشق و کارد هم می زنیم این کار نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد در نهایت مخلوط حاصله را خشک می کنیم این باروت کیفیتی برابر باروت های صنعتی را ندارد ولی برای تفنن مناسب است

 

بقیه در ادامه مطلب

 

 

 

باروت يا (gun powder) شايد قديمی ترين ماده منفجره و پر مصرف ترين آنها باشد روش ساخت آن در زير آمده است. توجه داشته باشيد که برای ساخت مواد منفجره بايد حتما از آزمايشگاه مجهز استفاده نمائيد و از استاد راهنما کمک بگيريد.

آزمايش تهيه باروت:

الف) وسايل مورد نياز:

بشر 5 ليتری
بشر 10 ليتری (پيرکس) 1 عدد
بشر 500  سی سی يک عدد
بشر 100 سی سی جهت پيمانه
شعله گاز
ب) مواد مورد نياز

(برای آسانی کار مقادير به حجم داده شده اند) (از بشر 100 سی سی جهت پيمانه استفاده می کنيم):

بلور نيترات پتاسيم:  سه پيمانه
پودر ذغال چوب:  دو پيمانه
پودر گوگرد: نصف پيمانه
الکل: سه هشتم پيمانه يا 38 سی سی
آب: سه پيمانه
ج) روش کار:

در بشر 5 ليتری 38 سی سی الکل بريزيد.
در بشر 10 ليتری 3 پيمانه نيترات پتاسيم، دو پيمانه پودر ذغال و نصف پيمانه گوگرد را بريزيد و 100 سی سی آب بر روی آن اضافه کنيد. مخلوط را مرتبا به هم بزنيد تا نيترات پتاسيم حل شود و گوگرد و ذغال کاملا در مخلوط يکنواخت شوند.
200 سی سی آب ديگر اضافه می کنيم و مخلوط را بر روی حرارت مستقيم قرار می دهيم و مرتب هم می زنيم تا زمانی که بر روی سطح مخلوط حبابهای ريز ظاهر شود.
ظرف را از روی حرارت برداريد و محتويات آنرا در داخل ظرف پنج ليتری حاوی 38 سی سی الکل (در قسمت 1 ) خالی کنيد.
مخلوط را کمی به هم بزنيد و سپس پنج دقيقه به حال خود رها کنيد.
مخلوط را از صافی رد کنيد و پودر روی صافی را نگه داريد.
بر روی بشر 500 سی سی يک سرند با سوراخهای کوچک قرار دهيد و پودر روی صافی را بر روی آن بماليد تا ذرات آن يکنواخت شود و در داخل بشر 500 سی سی بريزد.
پودر حاصله در بشر 500 سی سی را خشک کنيد (در هوای آزاد يا زير نور خورشيد) در صورتی که از حرارت خورشيد استفاده می کنيد بلافاصله بعد از خشک شدن آنرا از زير نور خوشيد برداريد.
پودر حاصله نوعی باروت است و در مقابل حرارت و شعله منفجر می شود، پس آنرا در محل خشک و دور از نور، حرارت و آتش نگه داری کنيد.
برای آزمايش باروت ساخته شده کمی از آنرا بر روی قاشقک آهنی قرار داده و بر روی شعله آتش بگيريد (حتما از عينک ايمنی استفاده کنيد). هر چه باروت ساخته شده بهتر باشد سرعت انفجار آن بهتر خواهد بود.
آزمايش فوق را با نسبتهای زير تکرار کنيد و نتيجه را مقايسه نمائيد:
بلور نيترات پتاسيم %85، پودر ذغال چوب %12، پودر گوگرد %32
بلور کلرات پتاسيم %65، پودر ذغال چوب %22، پودر گوگرد %

 

هفت سین...
ما را در سایت هفت سین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سجاد بازدید : 452 تاريخ : دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت: 19:55

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :