سردار انصاری در افتتاحیه نمایشگاه قاب سرخ خبر داد

سردار انصاری در افتتاحیه نمایشگاه قاب سرخ خبر داد

ساخت وبلاگ

امکانات وب

سردار انصاری در افتتاحیه نمایشگاه قاب سرخ خبر داد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار برگزیده عکس قاب سرخ در گالری فکه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. این نمایشگاه با 72 عکس برگزیده از گلزارهای شهدای سراسر کشور توسط سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و سردار خضرایی رئیس باغ‌موزه دفاع مقدس افتتاح شد.

سردار انصاری در مراسم افتتاحیه با اشاره به جشنواره قاب سرخ گفت: فراخوان این جشنواره در اسفندماه صادر شد تا عکس‌های شهدا به نمایش گذاشته شود چون اعتقاد داریم که گلزار شهدا یک پایگاه فرهنگی است و امروز گالری فکه که دومین گالری از نظر سطح زیربنا در شهر تهران است برای به نمایش گذاشتن این عکس‌ها در نظر گرفته شده است. همانطور که امام (ره) فرمودند شهدا امامزادگان عشق هستند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین و گلزارهای شهدا طبق همین فرموده زیارتگاه‌هایی هستند که نماد استقامت، پایداری و ایثار هستند.

وی افزود: گلزارهای شهدا باید برای طول تاریخ و نسل‌های آینده نگهداری، نگهبانی و ساماندهی شوند و نسل‌های جدید با کسانی که قهرمانان ملی کشور بودند و به واسطه روحیه ایثار و شهادت خود رفته و پای انقلاب ایستادند آشنا شوند. کسانی که در این گلزارها آرمیده‌اند. عکس‌های این جشنواره عموما عکس‌های انسان‌محور است یعنی حفظ اعتقاد و حرکاتی که پدر و مادر یا فرزند شهید بر مزار شهدا داشته است را در آنها می‌بینیم. نسل حاضر و نسل چهارم انقلاب هم در این عکس‌ها حضورشان در گلزارهای شهدا دیده می‌شود. در واقع هر کس با دین و اعتقاد خود آماده است و اینجا را به عنوان یک محل دیدار در نظر گرفته است.

سردار انصاری با اشاره به زیارتگاه‌های شهیدان گفت: شیعیان معمولا موقع تحویل سال یا شب های احیاء در زیارتگاه‌ها تجمع می‌کنند و حضور عده زیادی در این مناسبت‌ها بر سر مزار شهدا در گزارهای شهدا نشاندهنده آن است که این محله‌ها به زیارتگاه تبدیل شده است و به این ترتیب گلزارهای شهدا یک پایگاه فرهنگی هستند. در گلزارها شهدای بهشت‌زهرای تهران 30 هزار شهید آرمیده است که در هیچ کجای کره زمین نمونه آن یافت نمی‌شود که 30 هزار قهرمان که به خاطر اعتقاداتش به شهادت رسیده‌اند در یک جا آرمیده باشند. شهرداری تهران با کمک باغ‌موزه دفاع مقدس، سپاه پاسداران و بنیاد شهید تمام تلاش خود را خواهد کرد تا گلزار شهدای بهشت زهرا را به یک پایگاه بزرگ فرهنگی تبدیل کند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: عکس‌های جنگ که اسناد تاریخ هستند به مردم کمک می‌کنند تا به عمق واقعیت پی ببرند. یعنی چیزی که از طریق نوشتار و بیان نمی‌توانیم آن را منتقل کنیم در این عکس‌ها منتقل خواهد شد. حدود 3 هزار عکس به دبیرخانه جشنواره قاب سرخ واصل شد هیئت داوری متخصص و باتجربه 200 عکس دارای مفاهیم بلند را برای چاپ در کتاب و 72 عکس را برای این نمایشگاه انتخاب کرد. همچنین 11 عکس برگزیده این دوره هفته آینده با حضور حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی و تقدیر خواهد شد. همچنین عکاسانی که از جنایات سعودی‌ها در یمن عکاسی کردند در کنار سایر تقدیرها تجلیل می‌شوند. عکاسانی که از جنایت آل سعود در یمن عکاسی کرده‌اند در واقع عمق فاجعه را که در میان ملت مستضعف یمن اتفاق افتاده به ثبت رسانده‌اند. مفاهیم این عکاسی‌ها قابل درک است. هدف ما از برگزاری چنین جشنواره‌ای این است که مردم بیشتر با گلزارهای شهدا در سراسر کشور آشنا شوند و یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشته شود تا بتوانیم گلزارهای شهدا را به عنوان مرکزی که از واقعیت بزرگی بوجود آمده در متن زندگی مردم وارد کنیم. این نمایشگاه از ساعت 9 صبح تا ساعت 18 برای بازدید علاقه‌مندان آماده خواهد بود.

 

هفت سین...
ما را در سایت هفت سین دنبال می کنید

برچسب : اخبار ,خبر ,نیوز ,نیوزآنلاین ,خبرآنلاین ,اخبارپربازدید ,نیوزپربازدید, ,اخبارورزشی ,اخباراستخدامی ,اخبارحوادث ,اخباراقتصادی ,اخبارهنری, ,اخبارفناوری اطلاعات ,اخبار گردشگری, نویسنده : سجاد بازدید : 455 تاريخ : دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت: 15:39

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :